HTML

Hogy miről szól ez a blog?

Ezt ti döntitek el. A lényeg, hogy egymás segítségével eljussunk a teljes gyógyuláshoz.

Szavazás

Reklám

Utolsó kommentek

  • Panti7: Sziasztok! Én is porallergiával küszködök , most fedeztem fel egy módszert a pormentesítésre,ami ... (2011.10.26. 16:36) Üdvözlet Allergiások!
  • Jánoska12: Sziasztok! Régebben nekem is durva ekcémám volt. Ahogy KL írta én is kinőttem , bár néha napján m... (2011.01.03. 08:25) Védekezés az ekcéma ellen
  • peter_hajos: És még is mi az a módszer? :) (2010.08.22. 10:38) Üdvözlet Allergiások!
  • gyogyult: éveken át egyre erősebb gyógyszert szedtem, és az immunrendszerem egyre lejjebb romlott. Találtam ... (2010.08.09. 18:46) Üdvözlet Allergiások!
  • gyogyult: én 1996-tól voltam allergiás nagyon sok féle pollenre. Üzenem minden allergiásnak, hogy meg lehet ... (2010.08.09. 18:44) Üdvözlet Allergiások!
  • Utolsó 20

Az allergia oka a városi környezet?

2007.10.12. 17:18 KL

Egy nemrégiben publikált tanulmány szerzői szerint valóban lehet összefüggés a gyermekkori allergia és "túl tiszta" városi környezet között: az eredmények szerint az egyik autoimmun betegség kockázata a felére csökkent azoknál, akik egyéves koruk előtt tanyasi környezetben nevelkedtek. Más kutatások szerint az is segíthet megelőzni az allergiára és az asztmára való érzékenységet, ha otthonunkban kutyát vagy macskát tartunk, ez az elmélet azonban egyelőre nem kellően bizonyított.

A tanyasi környezetben élő gyermekeknél ritkább a Crohn-betegség
Az utóbbi évtizedekben széles körben elterjedtek a fertőtlenítő hatású tisztítószerek és az antibakteriális szappanok. Ablakainkat tökéletesen, szinte légmentesen szigeteljük, amivel energiát takarítunk meg, és egyúttal kizárunk sok, a levegőben lévő természetes anyagot: a pollenszemeket, port, állati szőröket, gombaspórákat. A fertőtlenítéssel megakadályozhatjuk a fertőzések és a betegségek terjedését, de egyúttal megakadályozzuk azt is, hogy gyermekeink immunrendszere idejekorán találkozzék a természetben előforduló, egyébként ártalmatlan anyagokkal.

Marc McMorris, a Michigan Egyetem gyermekorovsa szerint ez a "tisztaságmánia" az egyik oka az allergia gyermekek körében történő nagyfokú terjedésének: a higiénia-hipotézis szerint a kórokozómentes környezet miatt az immunrendszer nem találkozik a valós veszélyt jelentő baktériumokkal és vírusokkal, ezért olyan anyagokat (például virágpor, állatszőr, gyümölcsök, házipor) is veszélyesnek tekint, amelyek ártalmatlanok és gyakoriak a természetben. Sőt, sokszor a szervezet saját anyagait véli az immunrendszer kórokozóknak, ilyenkor alakulhatnak ki az úgynevezett autoimmun betegségek.

Mindezek legalább részben megelőzhetők lennének a kutatók szerint, ha a szülők nem zárnák el gyermekeiket teljesen a természetes anyagoktól: egy németországi vizsgálat nemrég kimutatta, hogy azoknál a gyerekeknél, akik tanyasi környezetben nőnek fel és rendszeresen érintkeznek háziállatokkal - és ezzel együtt a rajtuk élő baktériumokkal, gombákkal, atkákkal - kétszer olyan ritka a Crohn-betegség előfordulása, mint városban élő társaiknál. (A Crohn-betegség a belek idült, gyulladásos megbetegedése, amelyet az immunrendszer hibás működése vált ki).

Forrás: origo.h

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://allergia.blog.hu/api/trackback/id/tr97194534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laci 2007.10.12. 17:35:49

Szerintem ez hülyeség.
Bár én is városi gyerek vagyok, de sokat voltam a nagyszülôknél, akik falun laktak. Így majdnem minden hétvégét az udvaron, a mezôn vagy az erdôben töltöttem. Ennek ellenére allergiás vagyok minden féle fûre és fára.
süti beállítások módosítása