HTML

Hogy miről szól ez a blog?

Ezt ti döntitek el. A lényeg, hogy egymás segítségével eljussunk a teljes gyógyuláshoz.

Szavazás

Reklám

Utolsó kommentek

  • Panti7: Sziasztok! Én is porallergiával küszködök , most fedeztem fel egy módszert a pormentesítésre,ami ... (2011.10.26. 16:36) Üdvözlet Allergiások!
  • Jánoska12: Sziasztok! Régebben nekem is durva ekcémám volt. Ahogy KL írta én is kinőttem , bár néha napján m... (2011.01.03. 08:25) Védekezés az ekcéma ellen
  • peter_hajos: És még is mi az a módszer? :) (2010.08.22. 10:38) Üdvözlet Allergiások!
  • gyogyult: éveken át egyre erősebb gyógyszert szedtem, és az immunrendszerem egyre lejjebb romlott. Találtam ... (2010.08.09. 18:46) Üdvözlet Allergiások!
  • gyogyult: én 1996-tól voltam allergiás nagyon sok féle pollenre. Üzenem minden allergiásnak, hogy meg lehet ... (2010.08.09. 18:44) Üdvözlet Allergiások!
  • Utolsó 20

A gyeremekkori horkolás oka az allergia?

2007.10.09. 09:05 KL

A gyermekkorban jelentkező horkolás hátterében allergiás megbetegedés állhat, hívja fel figyelmünket egy napjainkban végzett ausztrál vizsgálat.

  A vizsgálatban résztvevő 219, 5 éves, vagy fiatalabb korú gyermek kivétel nélkül a rhinitis allergica, vagy másnéven szénanátha tüneteitől szenvedett. Ez olyan allergiás reakció, melyet pollen, penészgomba, állatok szőre, vagy poratka válthat ki. Jellemző tünetei a tüsszögés, orrfolyás, köhögés, a szemek viszketése, könnyezése.

 Az American College of Allergy, Asthma and Immunology szervezet becslései szerint az amerikai lakosság mintegy 20 százaléka szenved a kellemetlen tünetektől.

Az ausztrál vizsgálat 213 szénanáthás résztvevőnél állapította meg, hogy időnként horkol. Családjuk elmondása alapján a gyermekek 60 százaléka horkolt legalább hetente egyszer, 26 százalékuk pedig heti három alkalomnál is többször.

A horkolás más, súlyosabb betegségek, légzési problémák – például alvási apnoe - jelzője is lehet, jelentkezése tehát ilyen értelemben hasznos. A felnőttkorban jelentkező horkolást többnyire anatómiai problémák, vagy elhízás okozzák.

A gyermekek körében azonban, ahogyan azt már korábbi vizsgálatok is igazolták, a horkolás allergiás megbetegedés, a légutak gyulladásos állapotának következtében jelentkezhet. A vizsgálat eredményei remélhetőleg hozzásegítik a kezelőorvosokat a gyermekkorban jelentkező horkolás okainak pontos felderítéséhez.

Forrás: www.csaladinet.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://allergia.blog.hu/api/trackback/id/tr73190948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása